5.  4.  2012    Internet  |  Vyzkoušejte

Google Trends: O co se lidé zajímají?

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Pomocí specializované služby Google Trends máte možnost zjistit statistiku podle jednotlivých klíčových slov. Poradíme vám, jak na její praktické použití.

Služba Trends od společnosti Google umožňuje zobrazit četnost vyhledávání určitého klíčového slova. Klíčových slov může být i více a vy je tak můžete vzájemně porovnat. Tato služba se vám hodí, pokud chcete zjistit zájem lidí. Čtěte dále a zjistíte všechny možnosti služby Google Trends.

GoogleTrends.png
Při porovnávání více klíčových slov je oddělujte čárkou

Službu Google Trends naleznete na webové stránce google.com/trends. Zde do políčka napíšete klíčové slovo, jehož četnost vyhledávání chcete nalézt. Zadat těchto klíčových slov můžete i více – v takovém případě jednotlivá klíčová slova od sebe oddělte čárkou.

graf.png
Graf v Google Trends ukazuje vývoj zájmu

Po kliknutí na tlačítko Search Trends (vyhledat trendy) vám Google Trends zobrazí výsledky. Na stránce je dominantní graf a pod ním další upřesňující žebříček. Když se však na stránku podíváte podrobněji, uvidíte i další možnosti.

Na grafu vidíte, jak se vyhledávání daného výrazu měnilo v průběhu času, v případě vyhledávání více výrazů jsou grafy barevně odlišeny a vidíte tedy jejich srovnání. Pod vrchním grafem naleznete ještě druhý menší graf News reference volume, ve kterém se zobrazují výsledky samostatně pro zprávy.

graf-abcdef.png
Vedle grafu naleznete legendu, co způsobilo náhlou změnu zájmu

K výrazným změnám zájmu o určitý produkt (jasně viditelné vrcholy grafu) nabízí Google Trends i informaci, co tento nárust způsobilo. Tuto legendu naleznete vedle grafu označenou písmeny, vrcholy jsou v grafu patřičně označeny.

mesta.png
regiony.png
Žebříčky se statistikou, kde je daný výraz nejvíce vyhledávaný

Pod grafem je pomyslný žebříček. Ten zobrazuje regiony (popřípadě subregiony pokud si omezíte výsledky trendů – ale o tom až dále), města a jazyky, v rámci kterých je výraz nejvíce vyhledávaný, v případě více výrazů je i tu porovnání mezi nimi. Pod žebříčkem naleznete možnost vyexportování dat do souboru CSV.

omezeno-na-cz.png
Trendy si můžete omezit geograficky či časově

Zobrazené trendy můžete dále i omezit – což lze geograficky nebo časově. Hodí se to, pokud chcete mít výsledky pouze za určité období, nebo hledáte termín, který je omezený lokálně. Geografické omezení může být na základě regionů (což jsou státy) nebo subregionů (v případě ČR jsou to kraje).

V Google Trends dále objevíte i trendy návštěvnosti. Pokud již máte vyhledaný nějaký výraz, naleznete odkaz Websites (webové stránky) pod logem Google Trends. Zde však musíte zadat klíčové slovo i s doménou – například zive.cz. Opět se vám zobrazí známý graf. Pod grafem naleznete i žebříčky, v tomto případě však žebříček zobrazuje regiony, další dva zobrazují podobné stránky a vyhledávané výrazy, které uživatelé také navštívili.




X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 0

Poslední komentáře Komentáře