Toggl
Toggl je jeden z nejznámějších a nejpoužívanějších nástrojů na měření času stráveného nad jednotlivými činnostmi. Pracuje na principu manuálního zadávání úkolů. Na začátku práce pouze vepíšete název činnosti a přiřadíte ji ke konkrétnímu projektu. K němu můžete přiřadit i hodinovou sazbu. Po startu měření běží stopky tak dlouho, dokud je opět nevypnete. Případně můžete uplynulou dobu zadat ručně. Toggl tedy nenabízí žádné automatické sledování – pouze ruční měření.
Toggl je jedna z nejpoužívanějších služeb. Má webové rozhraní i mobilní aplikace.
Finální reporty se potom mohou vztahovat k danému projektu, pracovnímu týdnu nebo klientovi. Zároveň lze používat Toggl v týmu a získat tím přehled o činnosti kolegů.
V základu je Toggl zdarma, nicméně k dispozici je verze Starter za 9 dolarů měsíčně, která přináší další funkce a statistiky. Nejdražší je verze Enterprise za 49 dolarů za měsíc.
Everhour
Na stejném principu jako Toggl pracuje i Everhour. Opět je k dispozici především v podobě aplikace na webu a ke sledování času využívá ruční zadávání. K záznamu pomůže i propojení s dalšími aplikacemi, jako je například Asana, Trello, GitHub apod. Odtud si Everhour umí automaticky převzít úkoly a přidat do vašich záznamů.
Everhour se odlišuje čistým designem a velkým množstvím funkcí, za které si ale zaplatíte.
Velký důraz se klade na práci v týmech a možnost trackování jednotlivých projektů včetně možnosti nastavení budgetu. To má samozřejmě smysl při finálních analýzách, kde lze zjistit, jakou dobu uživatel trávil konkrétní činností bez ohledu na konkrétní projekt.
Everhour je placenou aplikací, která nabízí dvoutýdenní zkušební dobu. V případě osobního použití si zaplatíte měsíčně 8 dolarů. Ceny se potom postupně snižují při použití v týmech.
Timely
Zajímavou kombinací mezi běžnou aplikací pro sledování času a plánovacím kalendářem je Timely. Samotné měření pracovních činností probíhá téměř stejně jako v případě předchozích dvou nástrojů, nicméně důležitou součásti je zde kalendář a možnost zaznamenávání vaší aktivity u počítače.
Timely soustředí všechny činnosti přehledně do kalendáře.
Kalendář zde totiž neslouží pouze pro zobrazení reportů, ale také pro plánování. Přímo v Timely si tedy dopředu můžete naplánovat činnosti a zařadit je ke konkrétním projektům. V daný čas potom můžete ručně (nebo si nechat automaticky) zapnout měření času. Výsledkem je potom vedle běžné analýzy i informace o tom, jak se lišily vaše plány pro jednotlivé úkoly a reálně naměřené časy.
Nutností je integrace do oblíbených kalendářů jako je ten od Googlu, Microsoftu nebo Applu. Timely nabízí pouze placené plány startující na 7 dolarech za měsíc.
TopTracker
TopTracker se opět podobá dříve zmíněným službám. Za pomoci desktopové aplikace umožnuje trackování aktivity, kterou přehledně třídíte do jednotlivých projektů.
Rozhraní služby je velmi jednoduché a lze ji ovládat jak z webového rozhraní, tak i desktopové aplikace.
Oproti konkurentům má slabší webové rozhraní a neobsahuje všechny funkce jako je například sledování budgetu pro jednotlivé projekty, nacenění jednotlivých hodin apod. Vše ale vyvažuje fakt, že TopTracker je kompletně zdarma, s žádnými placenými plány se zde nesetkáte. Pro základní přehled tedy bohatě dostačuje.
ManicTime
Po aplikacích pro ruční měření času jsme vybrali i dva nástroje, které budou analyzovat trávený čas u počítače téměř automaticky. Prvním z nich je ManicTime fungující čistě v podobě desktopového programu.
Koncept je jednoduchý – běží na pozadí a ukládá všechny otevřené aplikace a jak dlouho byly aktivní. To stejné potom dokáže i s webovými stránkami. Uživatel pouze řekne aplikaci, kdy začíná pracovní doba a kdy končí. ManicTime potom v tomto úseku snímá veškerou činnosti.
ManicTime automaticky sleduje a zaznamenává vaši aktivitu u počítače.
Pro přehlednější organizaci lze jednotlivé položky zařazovat do projektů použitím štítků a následně díky nim data jednoduše filtrovat. Exportovat lze potom přehledné pracovní výkazy nebo podrobné statistiky vaší činnosti na počítači.
V bezplatné verzi nabízí ManicTime především automatické sledování činnosti na základě běžících aplikací. Chybí však například ruční stopky, kterými je možné aktuální činnosti zařadit do konkrétního projektu – to je možné až zpětně. Omezené jsou také možnosti nastavení pracovní doby, kdy například nelze překročit půlnoc. Za roční předplatné ManicTime zaplatíte 67 dolarů (+ daň).
RescueTime
S automatickou analýzou pracuje i RescueTime, který je však kombinací desktopového klienta a webovou aplikací, do níž jsou data synchronizována. RescueTime staví především na tom, že automaticky přiřazuje jednotlivé aplikace do připravených kategorií. V grafech na webu potom například vidíte, jakou dobu jste strávili v aplikacích pro tvorbu obsahu jako je Word nebo Photoshop a také jak dlouho jste prokrastinovali na sociálních sítích. V případě, že si doinstalujete i plugin do prohlížeče, zjistíte také, na jakých stránkách trávíte nejdelší dobu.
RescueTime funguje podobně jako ManicTime, data ale odesílá do webové administrace.
K motivaci potom mají sloužit různé cíle, které lze použít ve výchozím stavu nebo si určivat svoje. Ty mohou být třeba typu „Pracovat dvě hodiny v kuse bez zapnutí webového prohlížeče“.
V analýze najdete statistiky roztříděné podle kategorií činností i podle konkrétních aplikací. RescueTime se podle toho snaží odhadnout jakou dobu jste opravu pracovali a tu potom promítnout do virtuálního skóre.
Zmíněné využití je kompletně zdarma a placená verze potom nabízí některé funkce navíc. Těmi je možnost v určitou dobu blokovat některé webové stránky, dostávat notifikace třeba o dlouhém prokrastinování nebo pracovat plně offline. Placená verze stojí 9 dolarů měsíčně.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium