Ve výchozí konfiguraci systému Windows Vista jsou indexovány pouze určité typy souborů, jedná se především o ty nejčastěji používané – textové dokumenty, dokumenty aplikací Word a Excel apod. Pokud si přejete přidat nový typ souboru, postupujte následovně:
- Otevřete nastavení indexace následováním příkazu Start | Ovládací panely | Systém a údržba | Možnosti indexování.
- V novém dialogu stiskněte tlačítko Upřesnit a poté klepnutím levým tlačítkem myši zvolte záložku Typy souborů.
- V zobrazeném seznamu všech typů souborů nyní můžete zaškrtnutím přilehlých políček zvolit ty, které si přejete nově zahrnout do indexování:

Výběr typů souborů, které se mají zahrnout do indexace, a tedy i vyhledávání
- Pomocí jediného přepínače pak ještě zvolte, zda si přejete indexovat kompletní obsah vybraného typu souborů, nebo pouze jeho vlastnosti.
Během přidávání nového typu souboru do průběžného indexování máte na výběr, zda budete chtít indexovat obsah, nebo jen vlastnosti. Jestliže zvolíte variantu indexace obsahu, můžete pak díky tomu vyhledávat i přímo uvnitř souboru. To má samozřejmě smysl pouze u takových typů souborů, jakými jsou například dokumenty Word – právě ty totiž obsahují texty, které hledání ve Windows Vista podporuje a v nichž budete nejčastěji pátrat. Naopak indexaci pouze vlastností zvolte u souborů, v nichž nepotřebujete vyhledávat přímo (typickým příkladem jsou například spustitelné soubory).