1Poklepáním na ikonu
MS Excel spusťte tabulkový editor
MS Excel a otevřete v něm požadovaný sešit.
2Tažením myší označte buňky, v nichž jsou vepsána data, která si přejete seřadit. V horní části okna
Excelu přejděte do nabídky
Data a klepněte na položku
Seřadit.
3V případě, že se v okolí vybrané oblasti nacházejí i další data, se zobrazí dialogové okno
Upozornění při řazení. V tomto okně naleznete upozornění, že neoznačené buňky nebudou seřazeny. Pokud na označeném výběru trváte, vyberte možnost
Pokračovat s aktuální oblastí a stiskněte tlačítko
Seřadit.
4Jestliže jste zjistili, že jste některé řádky či sloupce zapomněli označit, klepněte na položku
Rozšířit vybranou oblast a stiskněte tlačítko
Seřadit.
Excel tak automaticky rozšíří výběr i na okolní buňky.
5Zobrazí se okno
Seřadit, kde v části
Oblast dat vyberte, zda jste označili tabulku včetně horního řádku s popisky sloupců (se záhlavím). Pokud první vybraná buňka obsahuje pouze data, která si přejete seřadit, klepněte na položku
Bez záhlaví.
6Z nabídky
Seřadit podle vyberte první sloupec, podle kterého chcete data v tabulce seřadit. Pokud jste označili tabulku včetně záhlaví, objeví se zde místo označení sloupce přímo jeho název.
7Chcete-li data seřadit podle více sloupců, nadefinujte tyto sloupce jako v předchozím případě i v nabídkách
Dále podle a
Pak podle. U každého sloupce můžete také určit, zda si přejete data seřadit
vzestupně nebo
sestupně.
8Pro seřazení označených dat podle zadaných podmínek stiskněte tlačítko
OK.
TIP:
Pro jednoduché řazení můžete použít i tlačítka Seřadit vzestupně a Seřadit sestupně, která naleznete na panelu nástrojů v horní části okna Excelu.
TIP:
V případě, že chcete seřadit data v řádcích, stiskněte v dolní části okna Seřadit tlačítko Možnosti a v sekci Orientace klepněte na položku Seřadit zleva doprava.