S cenou jízdenek u ČD je potíž. Kdo jezdí vlakem tak málo jako já a nemá nastudovaný více než třísetbodový manuál TR10
http://www.cd.cz/static/tr10/tr10a.html... tak možná (stejně jako já), netuší kolik ho jízdenka na vlak vlastně bude stát.
IDOS vypíše ceny 25, 33, 40, 48 a 53 koruny (mimochodem platil jsem 49 Kč cestou tam a 67 Kč zpátky) včetně zákaznického jízdného a ne zcela jasné kategorie "neúplné jízdné".
Spíš jsem čekal (a o tom je i moje zamyšlení), že v pokladně paní naklape do počítače "Brno" a "Benešov", řekne cenu a vše bude vyřešeno. Opravdu mě překvapilo, že si zákazník má hledat tarifní pásmo místa kam chce dorazit a hlavně, že to i pokladní musí složitě hledat v papírových (!) manuálech.
Máte pravdu, že jsem nejel jen vlakem. Ovšem s velkou slávou byl před lety zaveden Integrovaný dopravní systém (který osobně považuji za skvělou věc) a právě ten jsem použil. IDOS umožňuje nebo má umožňovat spojení vlakové, autobusové, letecké a městské hromadné dopravy, a to včetně návazností mezi jednotlivými spoji i typy spojů. Praxe je bohužel malinko jiná. Za ideální bych považoval, kdybych si mohl u Semilassa v automatu navolit jízdenku z Brna do Benešova (nejlépe i zpáteční). Pokladní i já bychom to určitě uvítali. O čem bych ale pak psal úvodníky do JNP?