9.  3.  2006    Excel

Jak rychle vytvořit a upravit vlastní seznamy

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Tabulkový procesor Excel nabízí několik seznamů s předdefinovanými položkami, pomocí nichž je možné velice jednoduše vytvářet například tabulky, kde řádky či sloupce tvoří dny v týdnu nebo názvy měsíců. Podle potřeby si však můžete velmi snadno vytvořit nový seznam s vlastními položkami, které budete mít vždy pěkně po ruce.

1Poklepáním na ikonu Microsoft Excel spusťte program Excel. Do vybrané buňky vepište leden a stiskněte klávesu Enter. Následně buňku klepnutím levým tlačítkem myši vyberte. 2Nyní umístěte kurzor do pravého dolního rohu buňky a táhněte myší požadovaným směrem, kam chcete seznam protáhnout. Při tažení myší se automaticky objeví bublinová nápověda s údajem, který se zobrazí v aktuální buňce. 3V případě, že si chcete vytvořit vlastní seznam, přejděte v horní části okna Excelu do nabídky Nástroje a klepněte na položku Možnosti. Otevře se nové okno, kde zobrazte kartu Vlastní seznamy. 4V podokně Vlastní seznamy naleznete nabídku čtyř předdefinovaných seznamů. Pro vytvoření nového seznamu vyberte možnost Nový seznam a do políčka Položky seznamu pod sebe zadejte požadované hodnoty. Jednotlivé položky od sebe oddělte stisknutím klávesy Enter. 5Pro uložení vlastního seznamu stiskněte tlačítko Přidat. Chcete-li označený seznam odstranit, použijte tlačítko Odstranit. 6Pokud již máte položky, z nichž chcete vytvořit vlastní seznam, uvedeny v některém listu, nemusíte je zbytečně přepisovat do sekce Položky seznamu, stačí vyzkoušet jednoduchý import. 7U položky Importovat seznam z buněk stiskněte tlačítko Možnosti a v sešitu označte tažením myší požadované buňky. Rozsah buněk se automaticky zobrazí v otevřeném okně Možnosti. Pro import rozsahu buněk stiskněte tlačítko Importovat. 8Tím se rozsah buněk automaticky přenese do kolonky Importovat seznam z buněk. Pro vytvoření vlastního seznamu z vybraných položek stiskněte tlačítko Importovat.
TIP: Budete-li potřebovat bližší nápovědu k některé položce v okně Možnosti, klepněte v pravé horní části dialogu na tlačítko Nápověda pro Microsoft Excel a následně klepněte kurzorem myši s obrázkem otazníku na položku, o které chcete získat bližší informace. V nejnovější verzi Office 2003 se po klepnutí na toto tlačítko ihned zobrazí podokno s nápovědou.



X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 0

Poslední komentáře Komentáře



Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C