3.  3.  2011    Outlook

Nevyžádaná pošta: Finty pro nastavení Outlooku

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Spam bohužel tvoří drtivou většinu e-mailové komunikace, kolem 90 %, a tak jednotliví poštovní klienti nabízejí nejrůznější ochranu. Jak na nastavení v Outlooku, bez doplňujících filtrů?

Nevyžádaná pošta (tzv. spam) může velmi otravovat každodenní práci s elektronickou poštou. Pokud používáte poštovního klienta Outlook z kancelářského balíku Microsoft Office, máte možnost využít služeb jeho spamového filtru. Jak jej správně nastavit, prozrazuje následující postup:

  1. Otevřete nabídku Nástroje a klepněte na příkaz Možnosti.
  2. V zobrazeném dialogu na záložce Předvolby stiskněte ve skupině E-mail tlačítko Nevyžádaná pošta.
  3. Zobrazí se dialog Možnosti nevyžádané pošty, v němž si můžete vybrat z následujících voleb:
    • Bez automatického filtrování: program nebude filtrovat nevyžádanou poštu. Tuto volbu nedoporučujeme.
    • Nízká: jako nevyžádaná pošta se označí pouze naprosto zjevný spam. Ani tato volba není vhodná pro správné filtrování pošty.
    • Vysoká: Program zachytí většinu nevyžádané pošty, proto je tato volba nejvhodnější. Občas ovšem zkontrolujte, zda do složky Nevyžádaná pošta nespadla nějaká zpráva, která tam nepatří.
  4. Pouze seznamy bezpečných adres: Jde o nejtvrdší volbu a způsobí, že se jako nevyžádaná pošta označí veškerá pošta od adresátů, kteří nejsou nastaveni v seznamu bezpečných příjemců. Jde o opak voleb popsaných výše – filtrem projde jen vámi označená pošta. Tuto volbu začátečníkům nedoporučujeme.
  5. V dialogu níže zrušte zatržení volby Trvale odstranit podezřelou nevyžádanou poštu a nepřesouvat ji do složky Nevyžádaná pošta. Pokud filtr označí za spam zprávu, která jím není, najdete ji ve složce Nevyžádaná pošta a můžete ji označit za bezpečnou zprávu. Pokud pole necháte zaškrtnuté, pošta se bude mazat okamžitě.
  6. Ostatní volby níže nechte zaškrtnuté a nastavení potvrďte stiskem tlačítka OK.
obr.jpg
Nastavení filtru nevyžádané pošty v Outlooku

Podle vašeho nastavení Outlook filtruje nevyžádanou poštu, a to tak, že odhaduje, zda je pošta vyžádaná, nebo zda už je nevyžádaná. Někdy i tak přes filtr projde nevyžádaná zpráva, nebo naopak Outlook označí běžnou zprávu za spam. V obou případech můžete filtru Outlooku říci, že se zmýlil a pomoci mu, aby příště takovou chybu neudělal. Pokud vám do složky Doručená pošta přijde nevyžádaná pošta a filtr ji nerozpozná, pak proveďte následující:

  1. Na zprávu klepněte pravým tlačítkem.
  2. V zobrazené místní nabídce najeďte na podnabídku Nevyžádaná pošta.
  3. Klepněte na příkaz Přidat odesilatele do seznamu blokovaných odesilatelů.
obr1.jpg
Přidání odesilatele do seznamu bezpečných uživatelů

Občas je vhodné zkontrolovat složku Nevyžádaná pošta, zda v ní neuvízla běžná zpráva. Pokud se tak stane, postupujte následovně:

  1. Ve složce Nevyžádaná pošta klepněte pravým tlačítkem na zprávu, která není nevyžádaná.
  2. V zobrazené místní nabídce najeďte na podnabídku Nevyžádaná pošta.
  3. A klepněte na příkaz Přidat odesilatele do seznamu bezpečných odesilatelů.



X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 4

Poslední komentáře Komentáře

Re: Jak vypnout funkci Nevyžádaná pošta v Outlook 2007? Jan Hrachovský 23.  7.  2013 9:13
Jak vypnout funkci Nevyžádaná pošta v Outlook 2007? solator 7.  3.  2012 16:06
co je to za kravinu? vacllav 17.  11.  2011 12:02
Finta je Pepa 6.  3.  2011 17:34
Přidat příspěvek Zobrazit vše