Nevyžádaná pošta (tzv. spam) může velmi otravovat každodenní práci s elektronickou poštou. Pokud používáte poštovního klienta Outlook z kancelářského balíku Microsoft Office, máte možnost využít služeb jeho spamového filtru. Jak jej správně nastavit, prozrazuje následující postup:
- Otevřete nabídku Nástroje a klepněte na příkaz Možnosti.
- V zobrazeném dialogu na záložce Předvolby stiskněte ve skupině E-mail tlačítko Nevyžádaná pošta.
- Zobrazí se dialog Možnosti nevyžádané pošty, v němž si můžete vybrat z následujících voleb:
- Bez automatického filtrování: program nebude filtrovat nevyžádanou poštu. Tuto volbu nedoporučujeme.
- Nízká: jako nevyžádaná pošta se označí pouze naprosto zjevný spam. Ani tato volba není vhodná pro správné filtrování pošty.
- Vysoká: Program zachytí většinu nevyžádané pošty, proto je tato volba nejvhodnější. Občas ovšem zkontrolujte, zda do složky Nevyžádaná pošta nespadla nějaká zpráva, která tam nepatří.
- Pouze seznamy bezpečných adres: Jde o nejtvrdší volbu a způsobí, že se jako nevyžádaná pošta označí veškerá pošta od adresátů, kteří nejsou nastaveni v seznamu bezpečných příjemců. Jde o opak voleb popsaných výše – filtrem projde jen vámi označená pošta. Tuto volbu začátečníkům nedoporučujeme.
- V dialogu níže zrušte zatržení volby Trvale odstranit podezřelou nevyžádanou poštu a nepřesouvat ji do složky Nevyžádaná pošta. Pokud filtr označí za spam zprávu, která jím není, najdete ji ve složce Nevyžádaná pošta a můžete ji označit za bezpečnou zprávu. Pokud pole necháte zaškrtnuté, pošta se bude mazat okamžitě.
- Ostatní volby níže nechte zaškrtnuté a nastavení potvrďte stiskem tlačítka OK.
Nastavení filtru nevyžádané pošty v Outlooku
Podle vašeho nastavení Outlook filtruje nevyžádanou poštu, a to tak, že odhaduje, zda je pošta vyžádaná, nebo zda už je nevyžádaná. Někdy i tak přes filtr projde nevyžádaná zpráva, nebo naopak Outlook označí běžnou zprávu za spam. V obou případech můžete filtru Outlooku říci, že se zmýlil a pomoci mu, aby příště takovou chybu neudělal. Pokud vám do složky Doručená pošta přijde nevyžádaná pošta a filtr ji nerozpozná, pak proveďte následující:
- Na zprávu klepněte pravým tlačítkem.
- V zobrazené místní nabídce najeďte na podnabídku Nevyžádaná pošta.
- Klepněte na příkaz Přidat odesilatele do seznamu blokovaných odesilatelů.
Přidání odesilatele do seznamu bezpečných uživatelů
Občas je vhodné zkontrolovat složku Nevyžádaná pošta, zda v ní neuvízla běžná zpráva. Pokud se tak stane, postupujte následovně:
- Ve složce Nevyžádaná pošta klepněte pravým tlačítkem na zprávu, která není nevyžádaná.
- V zobrazené místní nabídce najeďte na podnabídku Nevyžádaná pošta.
- A klepněte na příkaz Přidat odesilatele do seznamu bezpečných odesilatelů.