9.  1.  2012    Ostatní

Poradna: Garance odpovědi do 24 hodin!

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Jako jediný český web vám nově nabízíme odpověď na vaše potíže s počítačem do jednoho dne. Žádný čtenářský dotaz na JNP.cz nezůstane bez povšimnutí.

Naše poradna se těší stále větší oblibě, radíme v ní jak my s týmem velmi zkušených moderátorů, tak sami čtenáři. Počínaje dnešním dnem máte jistotu, že redaktoři webu budou pravidelně procházet všechny nezodpovězené dotazy, a pokud to bude možné, tak do 24 hodin nabídnou řešení daného problému. Přispívat do poradny můžete buď anonymně, nebo pod vlastním účtem po jednoduché registraci. Doporučujeme vkládat dotazy po registraci, jelikož budete mít větší přehled o vlastních tématech.

Největším nešvarem všech diskuzních fór je fakt, že řada dotazů zůstane zcela bez povšimnutí – uživatelé vloží dotaz, na který nikdo nereaguje, a dokonce ho třeba ani nezobrazí. U nás máte jistotu, že každý prozatím nezodpovězený dotaz do 24 hodin od jeho vložení projdeme a pokusíme se navrhnout správné řešení. I v případě, že konkrétní odpověď nebudeme znát, na dotaz zareagujeme a vyzveme ostatní čtenáře, zda právě oni nemají s daným problémem větší zkušenosti. U nás se prostě nejpozději následující den dočkáte odpovědi, vaše potíže nezůstanou bez odezvy.

pora.png
Pro správné umístění dotazu a snazší orientaci v poradně použijte některou z nabízených kategorií

Při vkládání dotazů do naší poradny pamatujte na to, že se jedná o poradnu Jak na počítač, a tak není vhodné vkládat témata na připojení televize k videorekordéru, výběr správného automobilu nebo kávovaru. Témata nesouvisející s počítači, internetem, konkrétními programy apod. budou smazána. Zároveň lze také jen stěží odpovědět na dotaz požadující vyřešení pětihodinového školního úkolu v Excelu, naprogramování konkrétní aplikace atd. Rozsáhlejší a náročné potíže můžete zkusit řešit pomocí poradny Živě. Pro úplnost ještě přikládáme několik nesmrtelných tipů, jak se správně ptát a diskutovat:

  • Nadpis/předmět dotazu je při pohledu do poradny ihned vidět. Nadpis by měl být výstižný a měl by být pokud možno krátký. Pokud do něj napíšete „Pomoc“, nebo „Mám problém“, příliš popularity si váš příspěvek nezíská. Mnohem lepší je „Skype se nepřipojí“ nebo „Chybová hláška XY při startu Windows“.
  • Pokud možno odolejte snahám zvýrazňovat části vašeho textu a určitě zcela odolejte snahám zvýrazňovat nadpis. Přidáte-li čtyři vykřičníky, nebude váš příspěvek atraktivnější, nezvýrazňujte text ani pomocí P R O K L Á D Á N Í.
  • V každém okamžiku pamatujte na to, že po čtenářích svého dotazu chcete pomoc či radu. Chovejte se k nim proto slušně, budou pak mnohem ochotnější se zapojit.
  • Čtenáři vašeho dotazu nebydlí ve vašem obýváku ani nevlastní věštecké koule. Myslete tedy na to, že v dotazu by měly být všechny podrobnosti, které jsou pro popis problému potřeba. Nejlepší je, když do prvního odstavce umístíte stručný popis toho, co potřebujete a v dalších upřesníte podrobnosti. Dotaz „Nejde mi vypálit DVD, co mám dělat“ je bez dalšího upřesnění úplně zbytečný. V tomto případě by bylo vhodné napsat, jestli jde o jedno konkrétní DVD, nebo o jakékoliv, jaký program a operační systém používáte a hlavně jak se projevuje ono „nejde“.
  • Málokdo zvládne přečíst dotaz, který bude napsaný zcela zmatečně, stejně tak ale málokdo přečte dotaz, který bude zcela ignorovat pravidla češtiny. Pár překlepů není velký problém, chybějící čárky mezi větami, či přímo špatně sestavená souvětí mohou úplně ukrýt vás původní úmysl.

 




X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat