„Poškozený“ notebook: Kdy nevolat servis

Přidejte k článku další názor  |  zpět na článek  |  zobrazit příspěvky bez stromu  |  nových příspěvků: 41  |  velikost písma ++++++

Zasílat příspěvky e-mailem na adresu:
Zasílat příspěvky

Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Jelen [89.24.243.xxx] | 16. 11. 2009 01:52 | Microsoft Windows XP Chrome 3.0.195.32
ale nedá mi to ... Mohl bych tu napsat, že s autorem nesouhlasím, nebo že má jen částečně pravdu, ale kdybych skutečně mohl jen napsat toto tak bych komentář vůbec nepsal. Proč ho píši? Protože, to co je v článku je snůška polopravd, lží a keců. Věřím, že autor je zdatný novinář a jen se v problematice neorientuje. Pokud je tomu jinak tak pán bůh nás ochraňuj!. A proč vlastně píši sem a ne autorovi? Vězte, že první co mě po přečtení článku napadlo bylo napsat jeho autorovi, s dotazem, zda náhodou nevypil moc piv před uveřejněním tohoto článku a nebylo by lepší kdyby článek nespatřil světlo světa a toto téma zůstalo jen jako diskuze u piva.... Ale bohužel na proklik nad článkem na autora (Aleš Jakimov) se nedostanu k autorově e-mail adrese jak bychom se mohli domnívat, ale k seznamu článků které tento autor vyplodil .(namátkou uvádím: "Vaříme s notebookem: Co dokáže udělat teplo, Notebooky vodu neradi, alkohol jim nevadí ..." Vlastně nemám zájem tady výřit diskuzi na toto téma a jen chci vyzvat autora, že bych s ním rád probral tuto problematiku. Budu rád, pokud mi napíše na jelenisko@gmail.com
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Hrdlodus [93.89.144.xxx] | 16. 11. 2009 03:38 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
Napsat tolik řádků textu, z nichž vyplyne pouze to, že chcete, aby Vás autor kontaktoval? ...
Nedokážete nalézt autorův e-mail? První klik byl správný, pak klikněte ještě jednou na oné stránce s výpisem autorových článků.
Možná Vy jste vypil více piv. Možná jsou v článku nějaké polopravdy, ale nečekjte v tomto seriálu odborný text na několik stran. Ale s termíny "lži", kecy", "nespatřit světlo světa" a s označováním autora laikem bych se velmi krotil, pokud nechcete být považován za hlupáka sám.
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Autor článku [84.244.86.xxx] | 16. 11. 2009 06:56 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Dobrý den, rád si Vaši kritiku přečtu. Pracuji v oboru servisu notebooků již 18. rokem, vlastníma rukama jsem opravil na 10.000 notebooků a 15 let řídím společnost s 11 zaměstnanci, kteří se na opravy notebooků specializují. Nepokládám se ani tak za novináře, jako spíše za technika z praxe. Také si nemyslím, že by se ty desítky tisíc opravených noteboooků , které prošly servisním centrem ABAX, uzdravily tak nějak samy od sebe... čili i s přemírou skromnosti si dovolím tvrdit, že bych o noteboocích měl vědět o něco více než běžný uživatel. Můj e-mail je jakimov(zavinac)abax.cz .
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
zmf [77.104.192.xxx] | 16. 11. 2009 11:20 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
Dobrý den, chápu, že obyčejné strasti neinformovaných uživatelů přidělávají servisům starosti (a zisky), s čímž tedy souhlasím, ale nedá mi nereagovat na vadnost displaye ... užíval jsem 6 notebooků od stejného výrobce, vždy s 2 letou zárukou collect&return a taky jsem toho využil, kdy jsem před koncem záruky poslal do servisu notebooky s nedefinovanou příčinou, kdy mi vyměnili plasty, LCD panel, klávesnici, vyfoukali od prachu a případně opravili závadu, které jsem si nevšiml (například vadná DVD mechanika). Podle mě záleží na daném serivsu, jeho politice a také na člověku, který noťase opravuje. U mého servisu není problém zavolat si na help linku i s úplně stupidním dotazem "při spuštění počítače to chce po mě heslo". Možná to bude tím, že vaše firma je česká, nikoliv mezinárodní, kam mě odkazuje můj výrobce notebooků. Kdyby vás to zajímalo, servis se nachází mezi Ústí n/L a Chlumcem.
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Faramir | www | 17. 11. 2009 22:10 | Unknown Firefox 3.6
Souhlas, mám podobné až stejné zkušenosti, můj servis se pro změnu nachází u Brna V životě by mě už nenapadlo (po předchozích špatných zkušenostech s malými firmičkami) poslat notebook do firmičky s 11 zaměstnanci, jedině v případě, kdy bych se chtěl dozvědět, že jsem si závadu způsobil sám. Využívám tedy servis výrobce. Naposledy jsem posílal notebook na reklamaci před měsícem (mám tento ntb přes rok, reklamace první, předchozí notebook byl pravda reklamován třikrát se stejnou závadou, takže jsem nakonec odstoupil od smlouvy a vzal současný), notebook jsem restartoval a už nenaběhl. Druhý den přijel kurýr, odvezl, za tři dny mi ho přivezl opravený (měnili základní desku) vyčištěný uvnitř od prachu, vyměnili mi klávesnici, DVD mechaniku a baterii, o kterých jsem ani netušil, že jsou špatné (mechaniku prakticky nepoužívám, podle protokolu špatně četla, klávesnice podle protokolu špatně reagovala, baterie byla pod 50% své kapacity, což jsem věděl, ale ještě mi to stačilo, navíc jsem to nepovažoval za závadu, ale běžné opotřebení). Pochybuji, že ve firmičce, jíž autor řídí, bych se setkal s podobným profesionálním přístupem a že by udělali něco nad rámec svých povinností.
HTC 7 Trophy, Windows Phone 7
Verze OS: 7.0.7392.0
Apple iPad 2 3G 64 GB white
Verze OS: 4.3.5, nonJB
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Autor článku [89.29.24.xxx] | 18. 11. 2009 07:11 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
Srovnáváte nesrovnatelné. Máte-li notebook v záruce (a to je případ o němž se zmiňujete), platí jakýkoli servis notebooku vždy výrobce. Proto by pro jakoukoli servisní firmu, ať má 50 zaměstnanců nebo jen 3, nebyl problém vyměnit v záruce polovinu notebooku, pakliže si to výrobci v protokolu argumenty zdůvodní. Jestliže bychom Vám ovšem tu stejnou hromadu dílů vyměnili v pozáručním servise a Vy byste je měl platit, určitě bych se zde nedočetl chválospěv na to, jak jsme vynikající servisní firmou. Profesionalita servisní firmy se pozná právě v tom, že slepě nemění díl za dílem, ale že její servisní technici dokážou přesně identifikovat vadný díl a jenom tento samotný vyměnit, čímž Vám jako zákazníkovi šetří peníze. Pochybuji, že by Vám Vámi zmíněný výrobce dokázal vyměnit na základní desce samotný vadný BGA chipset a opravit základní desku za cenu 2500 Kč, jako to je u většiny oprav notebooků v servisu ABAX...Naopak, za opravu stejné závady byste platil cca 7000 Kč za základní desku, k tomu cca 900 Kč za práci, a to nepočítám náklady na další Vámi jmenované díly, o jejichž "závadě" jste jako zákazník ani netušil, zato se zřejmě hodily technikovi záručního servisu, který mohl výrobci vykázat větší objem servisní práce.
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
imaster | 16. 11. 2009 06:59 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
Jelene , Jelene, po přečtení Tvého příspěvku jsem z Tebe jelen. Místo žvanění o ničem jsi nám tady mohl napsat, co všechno autor napsal ve svém článku špatně a uvést vše na pravou míru.
skype no. imaster001
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
Aleq [88.146.64.xxx] | 16. 11. 2009 10:36 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
Presne tohle jsem chtel napsat
Mozna by nebylo spatny, kdyby ta jejich diskuze byla uverejnena, taky tak nejak sazit na autora...
Re: Rozhodl jsem se, že na podobné příspěvky nebudu reagovat ...
J. Vališka [89.176.42.xxx] | 16. 11. 2009 08:14 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Článek se mi nezdá až tak nesoudný, jak by se mohlo zdát z reakce, a myslím, že pro řadu lidí, kterří nejsou vyloženě ryze notebookovými specialisty může poskytnout pár zajímavých a užitečných informací. Pokud její autor touží kontaktovat autora,myslím, že i když není u textu přímý link, nabízí se dost indicií, které lze využít. Například na webových stránkách firmy, u které pracuje na ní kontakt je a z struktury kontaktních mailů je zřejmé, resp. vysoce pravděpodobné, že zadáním jmeno (v tomto případě jakimov)@abax.cz asi nic nezkazíte (v opačném případě systém rychle odpoví, že tudy cesta nevede). Na každý pád je v kontaktní sekci Abaxu hodně telefonních čísel, kde by snad o p. Jakimovovi měli vědět a případně ho mohli přepojit.
dobry clanok
ewing | 16. 11. 2009 02:11 | Microsoft Windows XP Firefox 3.0.6
aj ked by som ocenil rozdelenie na viac kapitol.

Inak baterie - prastara technologia, ktoru by uz konecne malo vystriedat nieco nove...
"The Quality of your life depends on the quality of the questions you ask."
Minimálně v něčem bude nový notebook rychlejší
petrph | 16. 11. 2009 08:12 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
Pravda, v novém notebooku bude rychlejší leda ukládání dokumentu o 1 sec, film vykoukám stejně dlouho (ale už není jedno jestli se "natahuje" do přehrávače pár nebo desítky vteřin) Tedy, pokud zůstanu na oné stejné verzi OS i apliakčního SW. Jenže, jednu věc ovlivnit a zastavit nemůžu - a to je rozvoj web stránek. Zkuste si na starším železe spustit moderní web stránky plné flash animací, samospustitelných videoukázek, a ajax aplikací. Že někdy dumáte o tom, zda notebook nezamrznul? Já taky.
Re: Minimálně v něčem bude nový notebook rychlejší
vlabra | 16. 11. 2009 13:42 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Na pomalý web jak jej popisujete existuje zatím docela účinný lék. Tedy vlastně 2.
Laptop 1: Ubuntu 10.04 na Asus F5V
Laptop 2: Ubuntu 10.04 na IBM T43p
HTPC: Ubuntu 10.10 na Intel Atom 330; 2 GB; 1.5 TB; Intel GMA950; Leadtek DTV 2000H
Re: Minimálně v něčem bude nový notebook rychlejší
vlabra | 16. 11. 2009 13:47 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Jmenují se (flash, blo ck) a (ad, blo ck).
Ale pozor, asi jsou to díla satanova, protože když je napíši přímo, tak dostanu hlášku, že můj přízpěvek porušuje pravidla diskuse a bude smazán.
Laptop 1: Ubuntu 10.04 na Asus F5V
Laptop 2: Ubuntu 10.04 na IBM T43p
HTPC: Ubuntu 10.10 na Intel Atom 330; 2 GB; 1.5 TB; Intel GMA950; Leadtek DTV 2000H
Re: Minimálně v něčem bude nový notebook rychlejší
Martin [95.82.155.xxx] | 01. 12. 2009 23:09 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
Naprosto souhlasím,
původní snaha o strukturovaný text webové stránky je v podání některých portálů zašlapána i se zbytky soudnosti někam hluboko kam světlo nesvítí. Zářným příkladem je třeba indes.cz který se mi na mém IBM T23 odmítá rolovat pravidelně a to tam mám systém ořezaný od zbytečností programem n-lite.
s původní plnou instalací to vůbec dělalo při prohlížení "moderního" webu mrtvého brouka.
Přeinstalace po roce?
steffan_vl | 16. 11. 2009 08:23 | Microsoft Windows Vista Opera 9.80
Dobrý den,
nebudu s článkem polemizovat v oborech, ve kterých nejsem dostatečně teoreticky vzdělán či praxí ošlehán, ale rád bych autora poprosil, aby mi vysvětlil, proč je třeba reinstalovat Windows (mám na mysli od 2000 výš) po roce? To fungovalo dobře na 98, možná ještě u Me (i když ty mi vydržely na notebooku pět let bez problémů). Provozuji dvě stolní PC a několik notebooků s Windows 2000, XP a jeden notebook s Vistami a doposud mě ani nenapadlo je reinstalovat. Dříve jsem pracoval intenzivně v grafických programech Adobe, nyní tyto počítače a notebooky slouží hlavně pro klasické domácí využití, včetně her. Mohu Vás ujistit, že na tom nejstarším PC běží Win 2000 již více než šest let naprosto v pohodě a na druhém XP okolo čtyř let. Reinstalaci jsem prováděl pouze při výměně grafické karty a základní desky. Na žádném z notebooků jsem dosud reinstalaci Windows nedělal (proč také, že?), Nejstarší z nich je IBM 600X (W2000) a to je již opravdu stařec - pravda, vitálnější než já. Dělat preventivně reinstalaci Windows - nadto u notebooku, který je od výrobce po HW stránce vyladěn považuji za přežívající pověru. Pokud mě vyvedete z omylu, ideálně prosím podloženými argumenty, nikoliv odkazem na víru, budu velmi rád. Předem mnohokrát děkuji.

S pozdravem

Vladimír Steffan
Re: Přeinstalace po roce?
x.point [78.110.210.xxx] | 16. 11. 2009 09:33 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
u vasich PC to urcite funguje, protoze jste zkuseny uzivatel, na mem stolnim PC a notebooku mam uz taky windows dost dlouho pres rok, na minulem notebooku jsem mel jeden windows nainstalovany hned po koupi notebooku a fungoval celkem svizne az po jeho predani dalsim generacim, to vam urcite dam za pravdu, ale mene pocitacove vzdelani uzivatele casto delaji veci systemem pokus omyl, ve velke vetsine pripadu netusi, co antivir je a ze by bez nej nemeli lezt na urcite weby to uz vube ne...jak jsem psal, na svych PC mam win leta letouci, ale zbytku rodiny preinstalovavam win na notebooku i jednou za 4 mesice a nemuze jim to mit clovek za zle, cim vic toho vyzkousi, tim vice se nauci (pokud tedy pochopitelne nestahuji tuny porna :)) a kdyz obcas prijdu s notebookem do servisu a vidim, s jakymi dotazy na me technik ze zacatku jde, tak je mi jasne, ze vetsina uzivatelu proste jeste vzdelana neni a vetsinou resi spise kraviny misto opravdovych vad
Re: Přeinstalace po roce?
Autor článku [84.244.86.xxx] | 16. 11. 2009 09:36 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Dobrý den, pane Steffane, co se týká mého e-mailu, již jsem panu Jelenovi v diskuzi tuto adresu nabídnul. Jen jsem Vás (a všechny ostatní čtenáře) poprosil, aby zásadně nezadávali moji adresu (ani kohokoli jiného) tak jak se píše , neboť pak budu zavalen spamy od robotů a nerad bych kvůli někomu o svoji schránku takto přišel. Ohledně Vašeho dotazu k doporučené přeinstalaci : Samozřejmě je pravdou, že Windows od doby W98 hodně vyrostly a jsou také o poznání stabilnější. Praktické zkušenosti nejen mne a našich techniků ovšem hovoří o skutečnosti, že rozdíl mezi rychlostí nabíhání PC nebo notebooku před přeinstalací Windows XP a po něm je obvykle velice markantní. Bavím se o počítačích a noteboocích, u nichž od poslední instalace uběhnul už nějaký ten pátek ... Přiznám se, že u Vist zatím moc referencí nemám, musel bych se techniků na toto téma optat a také to vbrzku udělám, ale podle mne Visty nejsou moc perspektivním OS a čeká je osud podobný Windows Millenium, tedy brzké vyhynutí a nahrazení životaschopnějšími verzemi Windows, proto se o nich příliš nerozepisuji. Windows , instalace , běh, padání, odinstalace programů, jejich update, service packů a dalších SW balíků v nich prostě stále zanechává spoustu balastu a po měsících kumulace těchto dějů pak Windows znatelně "drhnou". Tolik vysvětlení a praktické zkušenosti, které se mohou od příruček a teoretických prohlášení výrobců SW lišit. Přál bych si, aby tomu bylo brzy jinak ...
Re: Přeinstalace po roce?
steffan_vl | 17. 11. 2009 07:37 | Microsoft Windows Vista Opera 9.80
Dobrý den,
bohužel jsem neporozuměl úvodu Vaší odpovědi. K čemu bych potřeboval Váš e-mail? Pokud bych přece jen tuto potřebu měl, přejdu prostě na stránky Vaší firmy. Mám obavu, že došlo k nedorozumění a vtírá se myšlenka, že jsem se dopustil nějakého prohřešku proti etiketě. Bohužel, má chabá inteligence v mém příspěvku tu chybnou pasáž neobjevila ani po opakovaném čtení. Velmi ocením, pokud budete tak laskav a poučíte mě, v kterém konkrétním místě mého příspěvku je zmínka o Vašem e-mailu? Neberte to prosím jako obtěžování, či nedejbože schválnost - jsem pouze zvyklý poučovat se ze svých chyb a napříště se jim vyvarovat. Zde chybu nějak nemohu najít (čímž neříkám, že není). Mnohokrát Vám děkuji za pochopení a pomoc.

Vladimír Steffan
Re: Přeinstalace po roce?
Autor článku [89.29.24.xxx] | 17. 11. 2009 08:53 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Pane Stefane, za tu zmínku o e-mailu se Vám omlouvám. Četl jsem příspěvky shora jeden po druhém a výtka k e-mailu náležela k příspěvku pana Vališky ... ve spěchu jsem si už nezkontroloval, že se jednalo o jiný příspěvek. Odpovídal jsem včera narychlo mezi dvěma zákazníky, které jsem v práci obsluhoval...
Re: Přeinstalace po roce?
Faramir | www | 17. 11. 2009 22:32 | Unknown Firefox 3.6
Tato vaše reakce mi dala za pravdu, k vám bych si nedal ani vyčistit displej.
Na jednom mém PC běží Windows Vista Home Premium x64 od 17. února 2006 (instaloval jsem je tedy dva dny před oficiálním zahájením prodeje v ČR) a není důvod k reinstalaci, systém je stále stabilní a rychlý (a narozdíl od XP nepoužívám žádné berličky typu čištění registrů, protože to prostě není potřeba). Na atomovém netbooku mi půl roku běžely dodané XP Home a tam pravda ke zpomalení došlo, nicméně nedávno jsem zastaralá XP nahradil špičkovými Sedmičkami, které pomalému Atomu vdechly nový život, běhá to lépe než s čerstvými XP. A na notebooku jsem už před skoro rokem nahradil Visty Sedmičkami (postupně jsem si prošel od pre beta fází, přes veřejnou betu, RC až po současnou RTM) a opět nepozoruji žádné zpomalení. RTM mi běží od srpna, start systému je stále kolem 20 vteřin, reakce okamžité, prostě čerstvý systém.
Jinak se ještě starám o PC sousedů, to jsou typické BFU. Na jedno PC jsou čtyři uživatelé (dva dospělí a dvě děti), OS je XP Home. Dříve jsem jim reinstaloval OS snad každého čtvrt roku, nakonec jsem se naštval, každý dostal vlastní účet s omezenými právy, administrátor je zaheslovaný, přístup k němu mám jen já. Vzhledem k tomu, že nic neinstalují, používají jen net, kancelář, multimédia, ani práva admina nepotřebují a PC běží bez jediného problému už dva roky. Takže reinstalace jednou za rok je totální kravina.

...ale podle mne Visty nejsou moc perspektivním OS a čeká je osud podobný Windows Millenium...

Mýlíte se, Windows Seven je vylepšením již tak výborných Windows Vista (jádro je prakticky stejné, Vista SP2 má jádro Server 2008). Takže Vista rozhodně nemá osud jako Win ME, naopak, Vista je první opravdu dokonale stabilní OS, který bohužel sráží několik (pro někoho podstatných, ve skutečnosti minimálních) chybiček, které jsou v Sedmičkách odstraněny.
HTC 7 Trophy, Windows Phone 7
Verze OS: 7.0.7392.0
Apple iPad 2 3G 64 GB white
Verze OS: 4.3.5, nonJB
Re: Přeinstalace po roce?
keshavaji [90.177.206.xxx] | 16. 11. 2009 09:40 | Microsoft Windows XP Firefox 2.0.0.14
Souhlas a podobne zkusenosti. Preinstalace se tyka tech, kdo netusi o existenci bezpecnostniho a ladiciho softu.
Re: Přeinstalace po roce?
mp [92.62.228.xxx] | 16. 11. 2009 09:41 | Microsoft Windows XP Chrome 3.0.195.27
Člověk si často zasviní PC krásnými prográmky zcela zadarmo, a po čase zjistí, že mu k ničemu nejsou. Po odinstalaci zbyde něco v registrech,... A pak existují další krásné prográmky zadarmo, které pročistí registry. Jeden z nich smazal a odstranil všechny už "zbytečné" instalační soubory. Jaksi jeho autor zapoměl na to, že někdy bez těchto "zbytečných" souborů nelze programy bezpečně odinstalovat. Z "odebrat programy" skoro všechno zmizelo. Naštěstí tento krok šlo vrátit.
Jinak reinstalaci považuju za poslední krok, když už nic jiného nezbývá. I když má člověk vše legálně, nebo freeware, GNU, atd., určitě má ve spoustě programů svá osobní nastavení, o která přijde. Pracovat na reinstalovaném PC je skoro jak na novém. V každém případě člověk ztratí spoustu času samotnou reinstalací a pak zkoušením, jak vše nastavit tak, jak to bylo.
Re: Přeinstalace po roce?
Autor článku [84.244.86.xxx] | 16. 11. 2009 09:58 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Ono je to trochu jako s úklidem ... člověku se do toho stále nechce, dlouho to odkládá a až mu už vše padá na hlavu a nemůže se hnout, pustí se do práce, staré krámy vyháže, vše vyčistí a uklidí na svoje místo ... a najednou se mu pracuje skvěle, efektivně a s potěšením. Pak najednou nechápe, proč to neudělal už dávno. K tomu se sluší dodat, že nejsem jiný a reinstalaci svého vlastního notebooku odkládám už nejméně rok ... a to už jsem v situaci, kdy mi některé programy už nechodí a dokonce je nelze ani přeinstalovat (např. .NET a jeho aplikace). Ale vím, že až na to obětuji víkend, bude práce najednou o něčem jiném a notebook bude zase běhat jako mladík ... a já si opět vynadám, proč jsem to tak dlouho odkládal
Re: Přeinstalace po roce?
outsYder [217.197.159.xxx] | 16. 11. 2009 10:24 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
zastal bych se autora, statisticky je bohuzel reinstalace zdaleka nejlepsim a nejcastejsim lekem. Kdyz uz totiz prijdete k totalne rozhasenemu PC(NB) s Windows, ani s pomoci sofistikovanych programu a metod na cisteni, optimalizaci ci defragmentaci registru, odinstalaci programu a redukci spoustenych toolbaru a jinych zdrzovadel proste nedosahnete takoveho vysledku jako po ciste reinstalaci.
Diametralne odlisna je situace pokrocilych uzivatelu, kde se samo sebou rozumi, ze jim system vydrzi mnohem dele funkcni a svizny - krome vyjimek, ktere diky sve pokrocilosti zase nevahaji velmi drsne se systemem experimentovat, ti vsak vetsinou bud virtualizuji a nebo pouzivaji image systemoveho disku.
Takze suma sumarum - pokrocilych je mnohem mene, nez laiku, a tak ma autor clanku s tim reinstalovanim naprostou pravdu. (nehlede na to, ze pokud to provadite z jedne vody nacisto, vetsinou navstivite stranky vyrobce a shromazdite vsechny aktualizovane ovladace, firmwary a biosy tak, aby bylo jasne, ze nedojde ke komplikacim kvuli jejich zastaralosti)
Re: Přeinstalace po roce?
Roman M [193.86.31.xxx] | 16. 11. 2009 12:03 | Microsoft Windows XP Opera 10.00
Take se s Vámi podělím o zkušenost a to takovou, že hned po koupi nového NTB a jeho otestování proběhne ihned přeinstalace a to proto, že Vám tam natlačí takové balasty až škoda hovořit, například devadesáti denní verze Office, antivir atd., a věřte že odinstalace nepomáhá.
Tohle udělalo radost...
Dany0 | 16. 11. 2009 10:15 | Unknown Chrome 4.0.245.0
Servisákům! Úplně se jim rozbušelo srdce

Gratuluju, lol
Částečný nesouhlas
Michal [89.176.75.xxx] | 16. 11. 2009 11:00 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
Částečný nesouhlas
1) změna poměru stran displeje - ano, toto je blbůstka, která se občas stane na CRT. u LCD na notebooku jsem to ještě nikdy neviděl. ani nevím, kde se nachází
2) vadné pixely u LCD - to se dá vyřešit objednáním přes síť, kdy se výrobek může do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. a není nic nepříjemnějšího než mít na monitoru pár vadných pixelů, o kterých víte...
3) na baterii, i když je spotřební materiál, je záruka 6 měsíců a pokud razantně poklesne kapacita, tak je to důvod k reklamaci
4) ano, tohle nechání odpočinutí si baterii a její následné zapnutí nedělá vážně dobře. Ale pokud baterie je nefunkční, tak je to závada, za kterou nemůže uživatel.

K vám, s vašimi názory, bych notebook na záruční reklamaci dobrovolně nedal. Sice této problematice rozumíte, ale trpíte spoustou předsudků a postupů, které vám zjednodušují práci a firmám šetří peníze.
Re: Částečný nesouhlas
Autor článku [84.244.86.xxx] | 16. 11. 2009 11:40 | Microsoft Windows XP IE 7.0
Ad 1) U některých notebooků existuje v setupu BIOSu funkce LCD expand (nebo podobně pojmenovaná podle nálady výrobce). Zapnutím se obraz s menším rozlišením roztáhne na celou obrazovku, vypnutím se zobrazí uprostřed v malém okně v nativním rozlišení displeje.

Ad 2) Zapomínáte, že ne každý kupuje notebook na eshopu a pak je mu možnost vrátit zboží do 14 dní bez udání důvodu odepřena.

Ad 3 a 4) Kapacita baterie poklesne VŽDY do 6 měsíců. Je to chemicko-fyzikální jev, nezávislý na momentálním znění Zákona. Otázka je, co je to "razantně". Samozřejmě také technik je člověk a obvykle dokáže selským rozumem posoudit, zda je reklamace baterie oprávněná či nikoli. Sám nevím, jestli na to existují nějaké normy a tabulky jako u LCD, spíše to bude záležet na vnitřní směrnici výrobce nebo záručního servisu.

Naproti tomu uznávám, že jsem už poněkud "starší pes" a notebooky již cca 6 let neservisuji vlastníma rukama - na to máme tým mladých techniků, navíc se k nám na pozáruční servis dostávají notebooky až po záruce, čili staršího data výroby. Takže nechtějte po mně prosím stanoviska k nejnovějším technologiím, které se dosud pozáručním servisům vytýkají ... o těch už zde bude psát někdo jiný.


Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
Honza [62.40.67.xxx] | 16. 11. 2009 12:52 | Unknown Firefox 3.5.2
Mám notebook Lenovo T400, ani ne rok. Ta poslední 2 měsíce byl 3x v servise... Poprvé odešla základní deska, podruhé chybně HW zpracoval větrák, takže se notebook ani nerozběhl no a měsíc na to odešel HDD do věčných lovišť, tak nevím, kde je statistika....
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
Radis [89.29.24.xxx] | 16. 11. 2009 19:30 | Microsoft Windows XP IE 8.0
No to máš tak ... když se ti posere 3x za měsíc Tvůj notebook a dalších 50 notebooků ne, tak je to v průměru 4% závadných notebooků a to není tak špatná statistika. Takže si myslím, že sis vybral poměrně úspěšný model a nemáš si na co stěžovat
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
Honza [85.160.46.xxx] | 16. 11. 2009 21:14 | Unknown Firefox 3.5.5
Mám si na co stěžovat...
Co vím, tak se z 5 notebooků podělali 2 nebo 3... Takže to je 40-60% tak nevím...
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
steffan_vl | 16. 11. 2009 22:46 | Microsoft Windows Vista Opera 9.80
Dobrý den,
přijměte upřimnou soustrast a dovolte bych Vás potěšil podobnou zkušeností:
Notebooky IBM řady T40 byly a mnohdy dodnes jsou obecně považovány za vrchol kvality, spolehlivosti a odolnosti. Bohužel, tyto fámy šířily dvě skupiny lidí: Obchodníci a servisáci z důvodů zištných; různí "odborníci na všechno" z blbosti. Znám pět uživatelů T41 nebo T42, včetně sebe. Do tří let měnili desku všichni, včetně mě. Někteří několikrát. Ta moje praskla pod grafickým čipem ATI a zde je bohužel neopravitelná. Jak jsem dodatečně zjistil, byla tato závada považována za běžnou. Nejen z tohoto příkladu plyne poučení, že pokud má nějaký výrobek pověst absolutní kvality a kdekdo na potkání jej chválí (aniž by se s ním znal blíž než z výlohy), je lepší se mu vyhnout. Ta "dobrá pověst" je totiž šířena těmi dvěma výše uvedenými cestami, mnohdy ještě posilována euforickými recenzemi v odborných médií (chápu to, i recenzenti musí něco jíst). V dnešní (u)tržní době to platí bohužel takřka generálně.

Přeji aby Vám to už fungovalo bez problémů - moje T42 svou práci nakonec také bohatě odvedla a dodnes odvádí.

Vladimír Steffan
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
Radis [89.29.24.xxx] | 16. 11. 2009 22:56 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
No, jestli to nebude tím, že slavné notebooky IBM vyrábějí stejní Číňani a Malajci, kteří den předtím na stejné lince bastlili laptopy Chung-Hwa pro jiného zákazníka a už se chystají na zítřejší šichtu, kdy se chystají vybouchat tisícovku Dellů... Dneska už není značka žádná záruka - vždyť i televize OTF se z velké části vyrábějí v Číně a na Oravě tam snad jen nalepí štítek "Slowak made".
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
jfb [213.29.199.xxx] | 17. 11. 2009 23:55 | Unknown Opera 9.80
Pozor do T42 bylo vše pod kontrolou IBM, ale měli tam chybku v návrhu. T400 má lépe vyřešený návrh. Jinak T jsou prostě odolná, kvbalitní a mají dobrý servis, ale určitě nejsou bezchybná.
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
Martin [95.82.155.xxx] | 01. 12. 2009 23:32 | Microsoft Windows XP Firefox 3.5.5
T40 - 43 byly skutečně průšvihová záležitost.
Můžu se přidat s tím že znám dva majitele těchto notebooků a oba s nimi něli problémy.
Já osobně mám pro notebooky řady T od IBM slabost a nedám na ně dopustit.
Jakékoli modely před a po řadě 40 jsou spolehlivé a bez problémů funkční.
Ale i k těm T40 je potřeba dodat že skoro všichni moji, vaši i další kamarádi si koupili T42 jako repas
a ne za původních cca 60 000 a tak nevíme co všechno s nimi jejich předchozí majitel,
nejspíš nějaký manažer vyváděl. Čekal bych sice že titanová konstrukce, a podobné vymoženosti jsou zárukou mechanické odolnosti, ale asi ne dostatečnou
Re: Závady na mém notebboky zatím vždy technického rázu
zmf [77.104.192.xxx] | 16. 11. 2009 22:43 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
Ty si jeden z těch, co tu statistiku zvyšuje. Máš prostě štěstí. Jinak u toho Lenova, ještě jedna závada a můžeš zažádat o peníze zpět.
Já musela přeinstalovat po půl roce:-)
Krisik [77.48.59.xxx] | 20. 12. 2009 01:00 | Microsoft Windows Vista Firefox 3.5.5
Patrně jsem stáhla nějakou špatnost.. každopádně přeinstalace pomohla, jen jsem si zazálohovala málo dat... sice ty nejdůležitější, ale časem se rozpomínám na věci, které jsem zazálohovat zapomněla.
10. Perličky z technikovy praxe – vynalézavost uživatelů notebooků nezná mezí
Vojta98 | www | 17. 05. 2010 18:58 | Linux Mozilla 1.9.1.9
Kdy už bude tento článek?
Říkat, že to nejde, znamená, že to neumíš. - Tomáš Baťa
Hlavně nikdy nevolejte servis notebooků Abax
Petr Hanzlík [94.74.233.xxx] | 16. 09. 2010 12:59 | Microsoft Windows 7 Firefox 3.6.9
Pokud chcete ušetřit čas peníze a hlavně nervy tak Abax nikdy nebrat.Mé zkušenosti s nimi jsou naprosto katastrofální.Měl jsem u nich nich při první opravě notebook 2 měsíce než ho opravili.Ovšem potom co mi notebook došel zpět to bylo tprve martýrium.Notebook přišel s poškrábaným šasi zaprášeným a škrábnutým displejem a s polovinou šroubků co v něm bylo původně.Tak jsem se rozhodl opravu reklamovat.Slíbili vyměnit poškrábané šasi displej vyčistit a doplnit šroubky.Ovšem kdybych věděl co mě bude čekat tak bych tento krok nikdy neudělal.Výměna šasi vyčištění displeje a doplnění šroubků jim trvá už déle než půl roku.Komunikace naprosto katastrofální nejdříve jsem komunikoval s nějakým panem Pavlem Glejtkem který odpověděl tak jednou z desíti dotazů.A somozřejmě samé výmluvy sliby lži atd.Po téměř půlroce se mi ozval nějakej ing Marian Venhuda že se omlouvá že měli ve firmě zaměstnance který sabotoval práci a že je můj notebook už hotový reklamace vyřízena a notebook bude odeslán ČP jako obchodní balík.Leč dnes je to už týden co bylo slíbeno že bude balík odeslán a notebook doma stále nemám.A co myslíte že nastalo když už jsem jim sprostě vynadal a zeptal se kdy mi hodlají notebook odeslat?Ano opět zase nulová komunikace ze strany servisu.Takže nevím co teď.Ale asi si pravděpodobně vezmu v práci volno a budu si muset pro notebook zajet do Ostravy.Udělejte si o serióznosti servisu obrázek sami.Leč pokud si vyhledáte na googlu Abax zkušenosti tak se podívejte na všechna možná fóra kde se o nich diskutuje.Nejsem zdaleka jediný kdo s nimi má katastrofální zkušenost.
NBSERVIS = já už nikdy!!!!!
oval [194.228.32.xxx] | 08. 03. 2013 11:56 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0
NBSERVIS = já už nikdy!!!!! recenze, zkušenosti
Vážení přátelé, rád bych se s Vámi podělil o svou čerstvou zkušenost s firmou NB SERVIS, konkrétně s její pobočkou v Eliášově ulici, vedenou manažerem panem Sedláčkem.
Pro úvod: Vlastním Macbook late 2008, a jelikož se mi v poslední době začal dost zásadně zpomalovat ( přestože operační paměť jsem už dávno upgradoval), rozhodl jsem se neinvestovat do nového, (i když velká chuť by byla) ale zaplatit někomu, kdo mi s tím poradí a když se to vyplatí tak zaplatit výměnu opotřebených součástek, případně vyčištění, nebo tak něco. Nejprve jsem se snažil někoho takového objevit na doporučení, následně jsem podnikl výpad do kyber prostoru a našel tam odkaz na výše zmíněnou firmu (líbilo se mi, že mají opravnu kousek od metra a na první pohled to vypadalo, že ví o čem mluví). Pro jistotu jsem se emailem optal, kolik si za diagnostiku účtují (odpověděli že je zdarma)a následně jsem se na pobočku vypravil. První dojem nic moc, prodejna, jako každá jiná, ale nešel jsem tam kvůli mramoru na podlaze, ale abych si nechal poradit a opravit poč. Pan Sedláček mě nepřivítal nějak radostně, ale chápu, že když Vám obchod frčí, tak se snažíte dostat přímo k věci a na kudrlinky není čas. Následující události bych raději podal formou rozhovoru, pro lepší ilustraci.
manager pan Sedláček (dále jen mpS): „Co byste rád?“
Já: „pomalý poč, potřebuju poradit „- podávám ho mpS do ruky
mpS: „Že vy ste ho těch pět let ale vůbec nečistil?“ – téměř zhnuseně ho zkoumá
já:/omluvně/ „No, ne, fungoval mi super, tak jsem to neřešil. Teď tak nefunguje, tak to řeším….“.
mpS: tiskne přijímací doklad a následně mi ho podává-“Tady mi to vyplňte, jméno, kontakty, podpis“
já: vyplňuji a podávám mpS.
mpS: „oK, do tří pracovních dnů (nesl jsem ho tam v pátek 22.2.2013 kolem 14.hod) se Vám ozvem a dáme vědět, co mu je a jak to budeme řešit“
já: „nešlo by to dříve? Dělám z domova a jsem na něm existenčně závislý“
mpS: „do tří pracovních dnů se ozveme….“
Já: „díky a naschle….“ Odcházím, a doufám, že to bude v pohodě.
Uterý, 26.2. 16.30 hod, zatím se mi nikdo neozval, práce mi stojí, tak cvičně zkouším volat do NBs. Nikdo nebere.
Středa, 27.2. cca 11.hod, znovu volám , tentokráte úspěšně.
Já:“ Dobrý den, minulý týden v pátek jsem k Vám dával počítač, chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá?“
mpS:“ zatím jsme neměli čas to řešit, jak jsem Vám říkal, máme na to od dne podání tři následující dny“
já: /prosebně/“ok, ale nešlo by to nějak urychlit, jsem na něm existenčně závislý a potřebuju pracovat…“
mpS:“ pane, takový jsou všichni, všichni to chtěj hned. Dneska se Vám ozvem co a jak.“
Já: „Ok, díky a nashle“
Čtvrtek, 28.2., nikdo se neozývá
Pátek 1.3. /tedy přesně za týden/jdu kolem 12.hod na pobočku v Eliášově.
Já: „dobrý den, jdu si pro svůj počítač“
mpS: „Máte od něj ten papír?“
Já: podávám mu ho…
mpS: Dívá se po místnosti, kde ho nenachází, odchází do zázemí, za chvíli se vrací s compem do místnosti, „My jsem Vám volali, že je to nachystaný?“
Já:“nevolali, při předání jste říkal, že do tří dnů mi dáte vědět, co s ním je a jak to budeme řešit“
mpS: beze slova vysvětlení, nedej bože omluvy-“ Takže si ho chcete odnést?“
Já:“ Ano“
mpS: vyplňuje výdejový formulář „tady mi to podepište“
já: podepisuji a beze slova odcházím
Shrnuto podtrženo, této firmě po ubezpečení při předání, že první diagnostika bude trvat max 3 dny (původně jsem počítal, že to bude pá, po, ut – ale moje blbost, měl jsem si to ověřit) a po jedné tel. urgenci (chápu, že je lepší se vždycky slušně připomenout, každý máme hodně práce a zapomenout může každý) trvá aby odnesla poč z jedné místnosti, do druhé, dala na něj folii na kterou napsala číslo 404 přesně jeden týden.
Asi si to můžou dovolit, já bohužel ne. Za ten týden jsem přišel cca o 10 000,- Kč výdělku, který jsem nemohl realizovat, dalších – 3 000,- Kč jsem v tom za náklady, které mám s provozem živnosti. Nehledě na fakt, že jsem se celou dobu cítil jako kus hadru a ne zákazník, který nese do firmy peníze. Na druhou stranu jsem získal možnost se pocvičit v trpělivosti, další životní zkušenost a díky mpS i zřejmě možnost splatit svůj karmický dluh společnosti. Doufám, že čtenáři tohoto článku, stejnou zkušenost nebudou muset podstoupit.
Takže díky pane Sedláčku, jsem Váš věrný fanoušek!
Zdraví Vás
Ondřej Valoušek
po opravě nesedí panty notebooku
denisek56 | 17. 02. 2014 17:49 | Microsoft Windows 8 Chrome 32.0.1700.107
dobrý den, prosím co se mi stalo s notebookem asi po dvou letech po opravě notebooku. časem jsem zjistil, že ten odborník, co mi opravoval notebook, tak špatně nasadil horní část do dolní, a to tak, že vlevo pant byl zešikma a ten vpravo byl vodorovně. při manipulaci a otvírání notebooku se levý pant,ulomil a s ním i rohová část, doslova tam i praskla výztuha.tímto, chci upozornit, že takový opravář v opravně nemá co dělat!!!!