26.  1.  2012    Internet

Průvodce levnou a účinnou prezentací pro začátečníky

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Podnikatelé ani malé firmy se často nestarají o svou prezentaci na webu. Přitom se jedná o jednu z těch nejjednodušších forem, která je jen zdánlivě náročná. Jak na to od píky?

Nejmenší, co můžete udělat pro svou internetovou prezentaci, je založení webových stránek. Tím není myšleno využití nějakého hostingu zdarma na doméně třetího řádu (tedy ve tvaru firma.cokoliv.cz). Pokud chcete vypadat důvěryhodně, je prakticky nutné mít webové stránky na vlastní doméně (ve tvaru www.firma.cz).

Možná si teď říkáte, že byste tyto služby rádi využili, ale nemáte na to volné finance. Nemusíte se obavát nějakých horentních sum za tyto služby. Slušný hosting začíná zhruba na ceně 50 Kč za měsíc, doménu pořídíte i za 140 Kč za rok.

Webové stránky nemusí být nikterak složité – stačí jednoduché stránky s informací, co děláte a jak se k vám dostat. Takové při troše snahy zvládnete vytvořit sami, nebo vám s nimi dokáže pomoci student, který si tím rád přivydělá. Anebo tuto práci můžete nechat na specializované firmě. Celá řada z nich tyto služby nabízí, nechává si je však náležitě zaplatit – kvalitní webdesignér vás vyjde na částku v řádech stokorun za hodinu práce.

Stejná pravidla platí i pro e-mailové adresy. Spousta firem – i když třeba má vlastní webové stránky na doméně druhého řádu – stále používá e-mail na freemailové službě (emaily jsou pak například ve tvaru firma@seznam.cz). Co si budeme nalhávat, vypadá to hrozně a neprofesionálně.

apps.png
Z praktických pomocníků si můžete vybrat například Windows Live Custom Domains nebo Google Apps

U emailů je pak vše jednodušší, hostování těchto služeb vám může zajistit například Microsoft svou službou Windows Live Custom Domains nebo Google službou Google Apps. Neziskový sektor může mít tyto služby zdarma, ziskový pak za minimální poplatek. Získáváte spolu s tím zázemí velké firmy, která bude za vaše data zodpovídat, vaši zaměstnance pak potká prostředí, které možná důvěrně znají.

Cena:

  • hosting začíná na ceně okolo 50 Kč/měsíc, cena se odvíjí od poskytovaných služeb
  • domény se prodávají asi 140 Kč/rok, avšak v akci je můžete sehnat levněji
  • prezentaci zvládnete s trochou úsilí vytvořit i sami, ceny webdesignerů se různí a pohybují se v řádech stokorun za hodinu

Sociální sítě

Nepodceňujte ani sílu sociálních sítí. I když třeba cílíte na zákazníky, kteří nejsou typickými uživateli sociálních sítí a internetu vůbec neholdují, stále nezapomínejte na to, že informace o vás jim může vyhledat někdo, kdo je na tom přesně opačně.

Profil na sociální síti vám usnadní komunikaci s vašimi zákazníky a pomůže vybudovat povědomí o vaší značce. Z těch velkých sociálních sítí jmenujme alespoň Facebook, Twitter, Google+ a LinkedIn. Každá je jiná, každá přitahuje trochu odlišný typ lidí. A neškodí oslovit všechny.

Vytvořte si proto profily na těchto službách a čas od času se zde připomeňte. Nemusí to být nutně okatá prezentace – uživatelé sociálních sítí jsou na spam a reklamu citliví a mohlo by se lehce stát, že více fanoušků ztratíte, než získáte. Mnoho firem pochopilo, že lepší je na těchto sítích poodhalovat pozadí své práce, namísto přímočaré propagace nejnovějších produktů.

Cena:

  • vytvoření profilu je prakticky zdarma
  • naplnění obsahem zdarma
  • platí se za případnou reklamu, která není povinná
fb.png
Snažte se, ať jste na webu vidět a je o vás slyšet

Slevové servery

Slevové servery představují nejjednodušší způsob reklamy. Prakticky každé větší město má nějaký svůj slevový server. Uživatelé si je, na rozdíl od jiných způsobů reklamy, dobrovolně prohlížejí a aktivně je prohledávají. Během necelých dvou let prodělaly slevové portály bouřlivý vývoj a dostaly se do povědomí i méně zkušených uživatelů.

Celé to funguje tak, že vy nabídnete nějakou službu či produkt se slevou, návštěvníkům slevového portálu je tato sleva určitý omezený čas dostupná. Platit mohou rovnou po internetu například kreditní kartou, přičemž peníze inkasuje slevový server. Část z nich však později dostanete. Zákazníci se zakoupeným slevovým kupónem vás poté vyhledají a vymění poukaz za onen produkt.

Tuto jednoduchost pochopily hlavně wellness studia, kterých jsou nabídky slevových serverů plné. Berte slevové servery jako příležitost nalákat na slevu nového zákazníka, kterému se poté ukážete v tom nejlepším možném světle, příležitost máte totiž pouze jednu jedinou.

Cena:

  • odvíjí se od nabízeného produktu a slevy



X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 0

Poslední komentáře Komentáře