Hehe, tak to je docela vtipná připomínka, to mi vůbec nedošlo, určitě ale souhlasím! Mně se zas u toho tepla nelíbilo přirovnání k fénu, co si budeme povídat, dnešní rychlé fény mají prostě o řád vyšší tepelný výkon než CPU, a často i než celý počítač, u booku tedy bez debat.
BTW, samotnému mi přijde hrozně zajímavá následující věc: dívali jste se někdy řidičovi přes rameno, jaký proud pouští do tramvaje? Ano, bingo, jde o řádově (jen řádově, ale stejně!) stejné hodnoty jako to, co dostávají nejvýkonnější moderní procesory! Fyzika je totiž jasná: když mám příkon řekněme 130 W, ale napětí jen 1,3 V, musí být holt proud 100 A! Pravda, do tramvaje se samozřejmě pouští mnohem vyšší napětí (o víc než 3 řády), ale i tak mi to přijde velmi velmi pozoruhodné.
Jinak je článek určitě pěkný, i když nedosahuje bravurnosti předchozích dvou dílů, a moc se těším na pokračování.
Autora bych jen poprosil, aby si před odevzdáním svou práci ještě jednou přečetl, a odchytal drobné mouchy - vždyť napsání muselo dát zatraceně mnoho práce, a je škoda, když k dokonalosti překážejí drobné překlepy či přehmaty. Nejde o žádnou tragédii, leckteří autoři na živě toho napáchají mnohem více a navíc daleko horšího, u tohohle seriálu ale cítím laťku nastavenu přeci jen výše, než jaký je místní standard (a za to pozvedávání jistě děkuji!). A čeho že jsem si tedy všiml?
- "kde technici odborně odstraní odborně"
- u hibernace a sleepu se míchá BIOS a nastavení windows, jsou to IMO dvě oddělené věci (tj. widle mohou, ale nemusejí nastavení přebírat)
- u té SRAM je formulace trochu nešikovná, protože může myslím vybuzovat dojem, že (oproti DRAM) nepotřebuje zůstat pod napětím; jasně, pokud je čtenář pozorný, myslet by si to neměl, ale...
- no a pak to přestřelení o řád u fénů...
V každém případě sérii považuji za to nejlepší, co je zde na živě k dostání, tak autora prosím, aby nebral kritiku nijak úkorně, ale jako snahu dovést článek k dokonalosti, ke které chybí jen malý krůček