31.  10.  2005    Outlook

Bezproblémové odesílání pošty

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Máte v programu Outlook nakonfigurováno několik e-mailových účtů ke schránkám od různých poskytovatelů? Pak se zřejmě potýkáte s problémem, že při připojení pomocí určitého poskytovatele u ostatních e-mailových účtů nefunguje odesílání pošty. Poradíme vám, jak se s tímto problémem vypořádat.

1Většina poskytovatelů má své SMTP servery, které se používají k odesílání pošty, dostupné pouze pro uživatele, kteří u nich mají vytvořenou e-mailovou schránku a jsou pomocí tohoto poskytovatele připojeni k internetu. K požadovanému serveru odchozí pošty se ale mnohdy můžete připojit i v případě, kdy jste připojeni pomocí jiného poskytovatele – stačí nastavit autorizaci k danému SMTP serveru. 2Spusťte program Outlook a v horní části okna přejděte do nabídky Nástroje, E-mailové účty. V otevřeném okně vyberte možnost Zobrazit nebo změnit existující e-mailové účty a klepněte na tlačítko Další. 3V seznamu účtů poklepejte na vybraný účet levým tlačítkem myši. Ve zobrazeném dialogu se zaměřte na políčko Server pro odchozí poštu, kde naleznete přesnou adresu používaného SMTP serveru – ta je u většiny českých poskytovatelů ve tvaru smtp.server.cz. 4Stiskněte tlačítko Další nastavení, přejděte na kartu Server pro odchozí poštu a zatrhněte položku Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření. Pokud pro odesílání pošty používáte přímo SMTP server vašeho poskytovatele e-mailové schránky, mělo by pro správné fungování odesílání pošty stačit vybrat možnost Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty. 5V případě, že používáte jiný SMTP server (například máte schránku na Quicku.cz a Seznamu.cz a pro odesílání pošty chcete používat SMTP server Seznamu, který máte uvedený v políčku Server pro odchozí poštu), vyberte možnost Přihlašovat se jako. 6Do připravených políček vepište vaše uživatelské jméno a heslo pro přihlášení k zadanému SMTP serveru. Uživatelské jméno je většinou shodné s vaší e-mailovou adresou (tedy například karel.novak@server.cz), případně se může jednat o řetězec uvedený nalevo od symbolu @ (v našem případě karel.novak). Klepnutím myší zatrhněte položku Zapamatovat heslo a stiskněte tlačítko OK. 7Pro kontrolu provedeného nastavení účtu klepněte na tlačítko Test nastavení účtu. V prováděných úkolech se zaměřte zejména na Najít server pro odchozí poštu a Odeslat zkušební e-mailovou zprávu. Pokud se objeví chyba, pak jste zřejmě zadali špatnou adresu SMTP serveru, chybné uživatelské jméno či heslo. 8Jestliže test proběhl v pořádku, můžete se pokusit odeslat nový e-mail. Po zadání e-mailové adresy příjemce, předmětu, vlastního textu zprávy a stisknutí tlačítka Odeslat by mělo dojít k bezproblémovému odeslání této zprávy na uvedenou adresu.
TIP: Přesné informace o správném nastavení SMTP serveru se dozvíte z webových stránek nebo na infolince poskytovatele, u něhož máte vytvořenou vaši e-mailovou schránku.



X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 1

Poslední komentáře Komentáře

pomoc při odesílání fota případně odkaz na odborníka... petr 24.  6.  2010 12:01
Přidat příspěvek Zobrazit vše