1Většina poskytovatelů má své
SMTP servery, které se používají k odesílání pošty, dostupné pouze pro uživatele, kteří u nich mají vytvořenou e-mailovou schránku a jsou pomocí tohoto poskytovatele připojeni k internetu. K požadovanému serveru odchozí pošty se ale mnohdy můžete připojit i v případě, kdy jste připojeni pomocí jiného poskytovatele – stačí nastavit autorizaci k danému
SMTP serveru.
2Spusťte program
Outlook a v horní části okna přejděte do nabídky
Nástroje,
E-mailové účty. V otevřeném okně vyberte možnost
Zobrazit nebo změnit existující e-mailové účty a klepněte na tlačítko
Další.
3V seznamu účtů poklepejte na vybraný účet levým tlačítkem myši. Ve zobrazeném dialogu se zaměřte na políčko
Server pro odchozí poštu, kde naleznete přesnou adresu používaného
SMTP serveru – ta je u většiny českých poskytovatelů ve tvaru
smtp.server.cz.
4Stiskněte tlačítko
Další nastavení, přejděte na kartu
Server pro odchozí poštu a zatrhněte položku
Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření. Pokud pro odesílání pošty používáte přímo
SMTP server vašeho poskytovatele e-mailové schránky, mělo by pro správné fungování odesílání pošty stačit vybrat možnost
Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty.
5V případě, že používáte jiný
SMTP server (například máte schránku na Quicku.cz a Seznamu.cz a pro odesílání pošty chcete používat SMTP server Seznamu, který máte uvedený v políčku Server pro odchozí poštu), vyberte možnost
Přihlašovat se jako.
6Do připravených políček vepište vaše
uživatelské jméno a
heslo pro přihlášení k zadanému
SMTP serveru. Uživatelské jméno je většinou shodné s vaší e-mailovou adresou (tedy například karel.novak@server.cz), případně se může jednat o řetězec uvedený
nalevo od symbolu
@ (v našem případě karel.novak). Klepnutím myší zatrhněte položku
Zapamatovat heslo a stiskněte tlačítko
OK.
7Pro kontrolu provedeného nastavení účtu klepněte na tlačítko
Test nastavení účtu. V prováděných úkolech se zaměřte zejména na
Najít server pro odchozí poštu a
Odeslat zkušební e-mailovou zprávu. Pokud se objeví
chyba, pak jste zřejmě zadali špatnou adresu
SMTP serveru, chybné
uživatelské jméno či
heslo.
8Jestliže test proběhl v pořádku, můžete se pokusit odeslat nový e-mail. Po zadání e-mailové adresy příjemce, předmětu, vlastního textu zprávy a stisknutí tlačítka
Odeslat by mělo dojít k bezproblémovému odeslání této zprávy na uvedenou adresu.
TIP:
Přesné informace o správném nastavení SMTP serveru se dozvíte z webových stránek nebo na infolince poskytovatele, u něhož máte vytvořenou vaši e-mailovou schránku.