Mno, pokud je ten seznam zákazníků známý, lze to řešit whitelistem. Pokud seznam známý není, je takovýhle filtr samozřejmě k ničemu, na druhou stranu, pokud známý je, lze jej použít i na všechny ostatní domény, zejména pak na .com, ze které chodí spamu zdaleka nejvíce. Českou doménu lze v dnešní době ponechat ve whitelistu, spammeři nějak nestihli přijít na to, že by se hodilo posílat ze stejné TLD, jakou má příjemce. Pardon, samozřejmě s výjimkou příjemce=odesílatel, která je poměrně častým spammerským nešvarem, tu je naopak nutné hodit do blacklistu. A pro ty, kteří posílají maily sami sobě, nelze než doporučit úzký whitelist, který propustí jen skutečné maily od sebe sama, tedy takové, které budou mít správně i další identifikaci, ať již je jí plné jméno odesílatele (a nikoli jen adresu), organizaci odesílatele (lze též nastavit v mnoha klientech), atp...