1Spusťte program
Word a napište nový text nebo otevřete již existující dokument. Automatický rejstřík, který k tomuto textu vytvoříte, se bude sám upravovat – změníte-li později stránkování nebo přidáte další pojmy, rejstřík se sám upraví do aktuální podoby.
2S rejstříkem můžete pracovat v okně, které najdete v nabídce
Vložit,
Odkaz. Zde vyberte
Rejstříky a seznamy.
3V okně, které se zobrazí, použijte tlačítko
Označit. Otevře se menší okno, které umožní upravovat text nebo pohybovat se v dokumentu a zároveň označovat klíčová slova. Slova tak můžete zadávat postupně, bez nutnosti neustále používat nabídku
Vložit.
4Vybrané slovo označte (dvojím klepnutím myší). Klepněte do kolonky
Hlavní položka, kam se označené slovo automaticky vyplní. Pokud chcete, aby se v rejstříku zobrazovalo v jiném tvaru (např. slovo auto jako automobil), můžete je zde opravit.
5Tlačítko
Označit vše najde všechny výskyty slova v dokumentu a označí je jako položku rejstříku. Zároveň začne
Word zobrazovat všechny neviditelné formátovací značky – konce odstavců, mezery, ale také pole, která označují položky rejstříku.
6Takto postupujte u všech slov, která chcete do rejstříku vložit. Pokud je výskyt slova na stránce obzvláště důležitý, můžete zvolit, že se stránka, na které jste slovo vybrali, označí v seznamu
tučně nebo
kurzivou.
7Nakonec zbývá jen vložit samotný rejstřík. Přejděte na místo, kam chcete rejstřík vložit, a opět použijte nabídku
Vložit,
Odkaz,
Rejstříky a seznamy.
8V nabídce
Formát můžete zvolit vzhled rejstříku. Protože je rejstřík poměrně „úzký“, je vhodné ho vytvořit do dvou a více sloupců. Můžete také vybrat, zda budou čísla stránek za pojmy, nebo budou zarovnána doprava. Rejstřík vložíte klepnutím na tlačítko
OK.
TIP:
Zobrazování skrytých značek zrušíte v nabídce Nástroje, Možnosti. Na kartě Zobrazení se podívejte do skupiny Značky formátování. Zde zrušte veškerá zatržení.