"psát e-maily s diakritikou, nebo bez ní?"
Pokud je píšete Pepovi od naproti, tak je to jedno. Pokud píšete oficiální e-mail, tak zásadně s diakritikou.
"používat HTML formátování, nebo plaintext?"
osobně používám "plain text" příjde mi zbytečné formátovat prostý text do formátu html. Občas dojdou texty v html a pak při zobrazení jako plain text to vypadá hodně zajímavě.
"vkládat grafiku přímo do e-mailů, nebo v podobě příloh?"
zásadně do příloh. Není nic horšího, když vám dojde html mail s obrázky. V takovém případě, kdy je obrázky nutno zahrnout do textu bych uvítal spíše externí PDF
další?
Neformátujte plain text pomocí mezer a tabelátorů.
To že tam někdo udělá před jménem 10 mezer aby bylo vpravo, ještě neznamená že to tak dotyčný uvidí
Neposílejte nestandardní typy příloh
typickým příkladem jsou soubory s příponou DOC, PPT. Uvědomte si, že né každý musí mít Word nebo tutéž verzi Wordu.
To, že vy máte Word 2010 ještě neznamená, že ten na druhé straně ho má taky. Osoba na druhé straně může mít třeba word 2000 protože jí stačí nebo nemusí mít word vůbec a používat některý z mnoha jiných programů pro psaní textu apod. Tím si přímo říkáte o to, že dotyčný soubor buď nemusí vůbec otevřít, nebo jej otevře s rozházeným formátováním.
Pro oficiální korespondenci, kde musíte přiložit textový dokument použijte PDF.