31.  10.  2005    Word

Jak upravit nastavení Wordu

Autor: Doporučit článek  |  vytisknout vytisknout  |  textová verze  |  velikost písma ++++++

Ve výchozím nastavení textového editoru MS Word je aktivních několik možností, které jedna skupina uživatelů maximálně ocení, druhé skupině však tyto předvolby nemusejí vůbec vyhovovat. Nastavení Wordu si naštěstí můžete poměrně jednoduše upravit a celý textový editor si tak přizpůsobit svým potřebám.

1Spusťte program Word a v horní části okna přejděte do nabídky Nástroje, Možnosti. 2Pokud vám vadí, že se po spuštění (ne)zobrazuje podokno Po spuštění, můžete toto nastavení změnit na kartě Zobrazení u položky Podokno úloh Po spuštění. Chcete-li zrušit automatické podtrhávání slov rozpoznaných inteligentními značkami, stačí odtrnout položku Inteligentní značky. 3Jestliže máte, ve výchozím nastavení Wordu, otevřeno několik dokumentů, zobrazí se na hlavním panelu ke každému otevřenému dokumentu vlastní tlačítko, což hlavní panel zbytečně znepřehledňuje. Pokud chcete všechny otevřené dokumenty seskupit pod jedno tlačítko, stačí zrušit zatržení možnosti Okna na hlavním panelu. 4V případě, že vám nevyhovuje automatické otevírání některých dokumentů v režimu pro čtení, přejděte na záložku Obecné a odtrhněte volbu Povolit spuštění v rozložení pro čtení. Níže také můžete upravit počet naposledy otevřených dokumentů, jejichž názvy se zobrazují v nabídce Soubor. 5Pokud ve výchozím nastavení Wordu narazíte v dokumentu na odkaz, na který chcete přejít, musíte na něj klepnout levým tlačítkem myši za současného držení klávesy Ctrl. V případě, že byste chtěli otevřít danou stránku pouhým klepnutím, zobrazte kartu Úpravy a zrušte zatržení u položky Přejít na odkaz podržením klávesy Ctrl a klepnutím. 6Chcete-li zabránit případné ztrátě dat, klepněte na záložku Ukládání a aktivujte možnost Vždy vytvořit záložní kopii. Tím zajistíte, že Word bude ve vybrané složce vytvářet záložní kopii rozpracovaného dokumentu (soubor s příponou WBK). 7Jako ochranu před nekorektním ukončením Wordu, které může způsobit ztrátu neuložených změn v dokumentu, je také vhodné nastavit automatické ukládání v zadaném časovém intervalu. Stačí zatrhnout položku Automaticky ukládat a do políčka vepsat požadovaný časový údaj.
TIP: Pokud jste deaktivovali volbu Okna na hlavním panelu, můžete se mezi jednotlivými otevřenými dokumenty přepínat pomocí nabídky Okno.
TIP: Chcete získat bližší nápovědu k položkám v okně Možnosti? V pravé horní části dialogu stiskněte tlačítko Otazník – otevře se nové okno s nápovědou, kde snadno naleznete všechny důležité informace.



X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat


celkem 0

Poslední komentáře Komentáře



Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky