1Pro vytvoření schůzky v kalendáři
MS Outlook použijte příkaz
Žádost o schůzku z vnořené nabídky tlačítka
Nový, kterou rozbalíte stiskem šipky vpravo. Lze také použít příkaz z nabídky
Soubor,
Nový a
Žádost o schůzku. Pokud máte zobrazen
Kalendář zvolte možnost
Akce a
Nová žádost o schůzku.
2V prvním řádku okna
Schůzka stiskněte tlačítko
Komu, čímž vyvoláte okno
Vybrat účastníky a zdroje. Z rozbalovacího seznamu
Zobrazit jména z adresáře zvolte
adresář. Označte jméno osoby a stiskněte buď tlačítko
Povinní nebo
Nepovinní. Výběr potvrďte tlačítkem
OK.
3Do políčka
Předmět vepište, čeho se bude schůzka týkat, a vyplňte rovněž
Místo konání do řádku pod ním. Stiskem šipky rozbalte seznam políčka
Popisek a zvolte charakteristiku vaší schůzky.
4Na kartě
Plánování si můžete zobrazit dostupnost jednotlivých účastníků a podle toho pak naplánovat termín konání schůzky. Na časové ose jsou zobrazeny informace o volném čase, převzaté z jejich kalendářů. Je-li celý řádek vyšrafován, pak údaje nejsou k dispozici.
5Vyznačený bílý sloupec představuje dobu konání schůzky. Pomocí levého tlačítka myši jej můžete přesouvat nebo měnit jeho velikost uchopením a posunutím krajních příček vymezujících začátek a konec schůzky. Informace o době konání lze též zadat prostřednictvím polí
Začátek schůzky a
Konec schůzky. Šipkou rozbalte kalendář a zvolte datum, rozbalte nabídku vedlejšího políčka a vyberte čas.
6Přepněte se zpět na kartu
Událost. V políčku
Připomenutí nastavte čas upozornění na schůzku a do hlavního okna vepište text. Pokud schůzka probíhá opakovaně, např. každý druhý týden v úterý, nastavte detaily po stisku tlačítka
Opakování.
7Klepnutím na symbol obálky na kartě
Plánování můžete určit, zda účastníkovi bude zaslána pozvánka e-mailem. Pokud chcete příjemcům pozvánky zabránit v zaslání odpovědi, zrušte aktivaci v nabídce
Akce a
Žádat odpovědi. V opačném případě se odpovědi zobrazí ve složce
Doručená pošta.
8Pokud máte všechny detaily schůzky nastaveny, odešlete pozvánku klepnutím na tlačítko
Odeslat. Poté je pozvánka na schůzku automaticky uložena do vašeho kalendáře a současně je vygenerováno příslušné množství zpráv pro jednotlivé účastníky.
9V případě, že vás někdo pozve na schůzku, přijde vám pozvánka jako speciální e-mail. Nastavením automatického zpracování žádostí jsou informace o schůzce automaticky zaznamenány do vašeho kalendáře. Tyto vlastnosti nastavte podle obrázku v nabídce
Nástroje,
Možnosti, na kartě
Předvolby. V oddíle E-
mail zvolte
Možnosti e-mailu a pak
Možnosti sledování.
TIP:
KLÁVESOVÉ ZKRATKY: Ctrl+Enter – odeslání pozvánky na schůzku, Ctrl+D – odstranění pozvánky na schůzku, Ctrl+G – vyvolání dialogu pro nastavení opakování schůzky, Ctrl+P – tisk pozvánky na schůzku, Ctrl+Shift+B – vyvolání okna Vybrat účastníky a zdroje, Ctrl+Shift+Q – vytvoření Žádosti o schůzku.